ZDRAVÝ JEDÁLNIČEK

01.01.2018

Doteraz sme prebrali makro a mikroživiny a teraz si dáme tieto informácie dohromady. Jednou z najdôležitejších vecí, ktoré sa potrebujeme naučiť je, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Teraz si povieme niečo o tom, prečo je to dôležité.

Čo obvykle raňajkujete? Nesprávne stravovanie sa začína ráno !

Ľudia majú 3 možnosti raňajok:

1. Raňajky bohaté na cukry

  • Jednoduché cukry: ochutené vločky, cornflakes, lupienky, chlieb s maslom a medom, buchta, toast s marmeládou, pražené müsli, káva s cukrom
  • Zvýšením hladiny cukru v krvi nútite organizmus k vyrovnávaniu toho prebytku, slinivka zvýši produkciu inzulínu a prebytočný cukor sa premení na vnútorný tuk. Výsledkom je rýchle zníženie hladiny cukru v krvi, často zotrvačne až pod úroveň, s ktorou ste sa prebudili.
  • V dôsledku toho se dostaví pocit hladu, prípadne i pocit slabosti, telo sa cíti ohrozené a chce ďalší cukor nevyhnutný pre fungovanie mozku.
  • Pokiaľ chcete prekonať pocity hladu, potrebujete nutne niečo rýchle zahryznúť - čokoládu, sladkú kávu, sendvič, cukrovinky, sušienky, pampúch, nealko sladené nápoje, atď.
  • Tým sa síce zbavíte hladu, ale znovu sa razantne zvýši hladina cukru v krvi. Za každou takou "injekciou" cukru nasleduje nutnosť vyrovnania jeho prebytku v krvi.
  • Tento uzavretý cyklus sa opakuje aj niekoľkokrát denne a je jednou zo zásadných príčin rozvoja cukrovky, vysokého tlaku a nadváhy.

2. Vynechanie raňajok

  • Raňajky dnes vynecháva více ako polovica populácie vo veku 15 až 40 rokov
  • Deň začneme nedostatkom živín, dostaneme preto skoro neudržateľný hlad a cestou do práce alebo doobedu si dáme niečo rýchle, prípadne energetizujúce : čokoláda, ďalšia káva, cukrovinky, pampúch, bageta, pečivo, perlivé nápoje.
  • Nastáva potom rovnaká situácia ako u nezdravých raňajok, len je časovo posunutá.
  • Posledná fáza hladu potom prichádza obvykle pozde večer, človek vymetie chladničku a výsledkom je ďalšie ukladanie tuku v tele.
  • Dlhodobým dôsledkom neraňajkovania je spomalenie metabolizmu, ukladanie tukov v tele, nadváha, cukrovka, vysoký tlak.

3. Vyvážené raňajky s bielkovinami

  • Zdravé raňajky by mali byť ľahko stráviteľné, mali by doplniť kvalitné živiny a tekutiny po noci.
  • Je dôležité, aby obsahovali bielkoviny, ktoré telo potrebuje po celý deň. A to najlepšie rastlinné, ktoré sú ľahšie stráviteľné.
  • Vyvážené raňajky nerozkolíšu hladinu cukru v krvi, naštartujú vám správny metabolizmus.
  • Vďaka tomu budete mať od rána svoje chute pod kontrolou a nebudete závislí na pravidelnom prísune cukru po celý deň.
  • Pre telo tým vytvárate dobré podmienky na to, aby mohlo využiť vlastné zásoby tuku na získanie energie.
  • Aby ste mali svoju váhu pod kontrolou.

Prečo raňajkovať koktail Formula 1 od spoločnosti Herbalife Nutrition?

Veľmi dobrá a častá otázka od priateľov či klientov.

Ako prvé je to jeho nutričná hodnota. Jedna porcia obsahuje 18 g bielkovín, čo je kľúčový makronutrient, základný stavebný materiál pre svaly, orgány, kosti.

V jednom jedle, ktoré zasýti, sú 4 gramy vlákniny, čo je 15% denného príjmu. Ak si do koktailu pridám HLF multivlákninu, tak mám luxusných 9 g vlákniny nutnej na detox čriev. Vláknina vytvára ideálne podmienky pre mikrobiom, ktorý generuje silnú imunitu.

Jednou jedinou chutnou porciou zdravého jedla F1 HLF dostanem do tela 38% denného príjmu 25 vitamínov a minerálov. Ak k tomu pridám F2 multivitamín, tak mám istotu 100%, čo je fantázia.

NIEČO NA ZAHRYZNUTIE

OBED A VEČERA

PRÍKLAD JEDÁLNIČKA