MIER a HARMÓNIA začína v každom z nás

08.04.2021

POKIAĽ NAŠE DETI MAJU BYŤ ZDRAVÉ, POZITÍVNE, VITÁLNE, A MAJÚ PRINIESŤ PRIAZNIVÝ VÝVOJ NA ZEMI, JE VEĽMI DÔLEŽITÁ VÝŽIVA :-)

... áno, JE TO TAK. A MY RODIČIA BY SME IM MALI BYŤ PRÍKLADOM :-)

Teda, pokiaľ ako rodičia nie sme príkladom pre deti v konkrétnych situáciách, vrátane Výživy a iba o tom kecáme, tak efekt je nulový. Mnohí sa nás pýtajú, prečo ich deti nechcú konzumovať napríklad zeleninu? Veľmi jednoduché. Opýtajte sa sami seba ... vy ako rodičia konzumujete zeleninu? Aké máte stravovacie návyky? S akou úctou pristupujete k Výžive seba samých? Čítanie rôznych článkov na internete, pozeranie televízie a štúdium je o ničom, pokiaľ neprenášame do praxe konkrétne pozitívne návyky u Seba, nie sme "nasledovaniahodní".

Pokiaľ my ako rodičia skočíme na čokoľvek z mainstreamového prúdu a nesnažíme sa harmonizovať, myslieť, tak budeme mať doma "novogeneračné" hlúpe detičky s hranolkami a hamburgermi a inými ozdobami. Lebo vzor západných štýlov je vo všetkom predsa super "IN" :-). Potom sa čudujeme, prečo tieto detičky celý deň s tabletmi a mobilmi s prepáčením debilnejú ... Nechce sa im čítať, písať rukou, jemná motorika je nulová a mozog sa nerozvíja, všetko si predsa vygúglime a vyapkujeme, Pravda je to, čo je "IN", atď ...


Príčina je vo výraznej miere vo výžive. Mozog a telo nedostáva potrebné vyživné súčasti v rovnováhe. Podceňujeme biochémiu tela a črevný mikrobióm aj pri vývoji detí a ich mozgu. Považujeme to za nepodstatné. Česť výnimkám. Nevyhovárajme sa prosím na to, ako to bolo pred 30 rokmi. Nehľadajme v minulosti inšpirácie. Môžeme nájsť oporu v kvalitných tradíciách, ale nemôžeme v nich zostať uväznení. To je rozdiel. Výživa pred 30 rokmi a potenciál Prírodných produktov vtedy a dnes, to je obrovský rozdiel. Podmienky pre pestovanie rastlín a plodín Prírody pre výživu na Planéte Zem sa výrazne za posledných 30 rokov zhoršili a preto musíme maximálne zlepšovať návyky aj v oblasti zdravého životného štýlu a Výživy.

Zjednodušene povedané, všetkých 22 (23) aminokyselín, ktoré tvoria sekvencie našej Deoxyribonukleovej kyseliny by sme mali mať v rovnováhe zastúpené vo výžive. Teda presnejšie povedané, mali by sme pracovať na tom, aby sme s nimi vytvorili rovnováhu v našom tele z hľadiska biochémie prostredníctvom ich príjmov vo výžive. Každý sme jedinečný a každý sa do rovnováhy dostávame harmonizovaním, ktoré má jedinečnú podobu. Musíme však prísť aj vo výžive na to, ako, čo doplniť, čo nám chýba?

Kvalitné a čisté proteíny, teda bielkoviny. Bielkoviny sú základným stavebným prvkom nášho tela a sú nevyhnutné pre stavbu a regeneráciu tkanív, svalov, kostí, orgánov. 

Sú dôležité pre budovanie našej Imunity, ak ich nemáme kvalitných a dostatok, akékoľvek živiny, ktoré prijímame, sa nedostanú v našom tele tam, kam majú.

Problémom je podvýživa, ale nie množstevná, ale kvalitatívna. Živočíšnych bielkovín má takmer každý v strave až príliš veľa. Aspoň 70 % z celkového množstva Proteínov by mali byť zastúpené vo výžive kvalitné Rastlinné proteíny. Na tom sa zhodujú popredné vedecké metaštúdie, nepodplatené a hovoria o tom aj výsledky miliónov ľudí na celom svete. Na akej úrovni sme ako dospelí, keď poniektorí adolescenti, ktorí sa rozprávajú medzi sebou vykrikujú, že "fuj bielkoviny"?! Áno, aj takéto prípady sa dejú. Vedia vôbec títo adolescenti, čo to sú bielkoviny? Na akej celkovej úrovni asi sú tí naši poniektorí adolescenti pokiaľ ich odpudzujú vo výžive základné stavebné látky, teda proteíny = bielkoviny? Odpovedzte si sami :-)

Chápete, čo to je debilizácia mladých ľudí? 

Závislosť na niečom. Ovládnutie človeka niečím. Vždy dáme ľuďom hry a zábavky, ktoré si nevyžadujú ľudskú námahu, myslenie, tvorivosť iba závislosť. A urobíme z nich nesvojprávne nevedomé bábky, ktoré uveria aj tomu, keď im v škole povedia, že Druhú svetovú vojnu rozpútal Sovietsky zväz. Nepoznajú napríklad elementárne vedomosti z biológie ... Niektoré deti v materskej škôlke vám povedia, že mlieko neprodukuje krava alebo koza, ale Tesco či iný reťazec supermarketov :-). Áno, až takto vysoko sme to dopracovali.


Možno, že by bolo lepšie namiesto zneužívania a manipulácie ratolestí na scestné a falošné propagandy, aby sme ich viedli ku skutočnej kvalite Zdravého životného štýlu. Aby neboli poniektoré deti a adolescenti na Slovensku na úrovni mentálnej ľahkej digitálnej demencie a kaleidoskopického idiotizmu ovládnutí ako bábky. Aby boli schopní s úctou, sebaláskou a múdrosťou pristupovať k sebe každý deň. Aby si vážili Život a Zdravie. A snažili sa robiť pre tieto najcennejšie hodnoty každý deň to najlepšie.

Mnohí to podceňujú a pripadá im to ako žart, ale Vyváženou výživou s primeranou Nutričnou hustotou skutočne vieme veľmi napomôcť celkovej kvalite života

Aj schopnosti tvorenia pozitívnych emócii, schopnosti myslieť, rozvíjať intelekt, vôľu a aj Intuíciu u ľudskej bytosti. Myslieť, nie fungovať na autopilota. Harmonizovanie celej bytosti. Biochemické formácie v tele priamo vplývajú, podobne ako aj prostredie, na tvorbu neurotransmitterov a neuropeptidov, ktoré priamo ovplyvňujú všetko. Zdravie, Vitalitu, Imunitu, Pozitivitu, Nadšenie, Radosť, Zmysel života. Spomenieme Dopamín a Serotonín, Endorfíny, atď., ktorých prítomnosť a vyváženosť v organizme sú veľmi dôležité :-)

Naopak, výživa bez nutričnej hustoty a bez enzymatickej kvality, ľudskú bytosť frekvenčne sťahuje, znižuje potenciál, degeneruje. Mnohé štúdie jednoznačne potvrdzujú, že aj psychosomatika a Etika ako príčinná úroveň vychýleného zdravia vychádzajú z nerovnováhy na biochemickej úrovni, absenciou vyváženej Výživy. Emocionálna labilita je dôsledkom rozladenej biochémie fyzického tela, čo nie je možné ignorovať.  

Nutričná slabá kvalita výživy vedie k zadubenosti, lenivosti. Aj u mladých ľudí a adolescentov. Keď si k tomu pridáme sledovanie tabletov, či mobilov a notebookov celý deň aj v rámci nášho užasného vzdelávacieho systému, máme vymaľované. Nakvačenosť na internete? 95 % informácii je na internete nepravdivých.

Dnes už niet pochýb o tom, že napríklad 1 hodina denne stabilného zotrvania dieťaťa v predškolskom veku, resp. v období na základnej škole pri tablete, notebooku alebo mobile má nie priaznivý vplyv na genetický program (DNA). Existujú vedecké štúdie, ktoré preukazujú, že schopnosť DNA prijímať, absorbovať a determinovať Svetlo je vplyvom IT technológii a ich žiarenia obmedzovaná. Ďalšie mnohé štúdie potvrdzujúce, že digitalizácia vzdelávania aj na Slovensku v extrémnom vytesnení spôsobuje obsedantno - kompulzívnu poruchu osobnosti aj u detí, poruchy vnímania, rôzne fobické psychické formácie.


Takže opäť sme pri Zdravom životnom štýle. Ovplyvňuje nás, či chceme alebo nie. A pokiaľ ignorujeme všetko, kvôli svojmu Egu, niektoré veci nás dobehnú. Strach vytvára aj alibizmus. Neschopnosť vnímať architektúru súvislostí. Sebaklamy opuncované dekami prekrývania Pravdy. Každý chce mať na Slovensku Super životnú úroveň a čestných politikov a skvelý život a priaznivý štát a spravodlivosť, atď ... ale začína to v NÁS pri jednoduchých elementárnych veciach.

Chceme úžasnú víziu budúcnosti a nevadí nám kvalita Výživy, nevadí nám, že mladí ľudia žijú zo dňa na deň, bez zmyslu života. Ako sa to dá? Ako chcete mať múdrych a harmonických mladých ľudí v spoločnosti, ktorí nemajú sebaúctu, nevážia si svoje telo a Zdravie? To je taká kvalita myslenia, ako keby ste tvrdili, že slon môže vysieť z útesu priviazaný za chobot ku sedmokráske a pritom nespadne. Či sa nám to páči alebo nie, faktom zostáva, že maturant z osemdesiatych rokov minulého storočia v drvivej väčšine hocikedy vrámci vzdelanosti vopchá do vrecka dnešných nielen vysokoškolákov, ale v niektorých prípadoch aj vysokoškolských učiteľov. O ľudskosti a rozmere harmonizácie vzdelania nehovoriac.

Napríklad nezmyselné tvrdenia o tom, že SÓJA nie je Zdravá. Pretože je geneticky modifikovaná. Pretože rastú z nej mužom prsia a podobné nezmysly, ktorých je plný internet. Zdroj výživových produktov si môžeme vyberať. Nie všetky sú geneticky modifikované a SÓJA je jediný rastlinný proteín, ktorý obsahuje všetky potrebné kompletné aminokyseliny, potrebné pre našu DNA a bez obáv ňou môžeme nahradiť mäso. 

Isteže milovníkom horaliek a lacných amerických proteínov z posilňovní to nič nebude hovoriť :-)

Podceňovanie významu Zdravého životného štýlu celistvej ľudskej bytosti podporuje aj Nepravdivé vzdelávanie, čo smeruje v konečnom dôsledku k podpore neľudskosti a nesúcitu. V praktickom živote sa to prejaví ako generácia ľudských bytostí s prázdnou Prítomnosťou bez budúcnosti.

MIER a Harmónia začína v každom z nás, vonku sa len zrkadlí naše vnútro.

Takže veríme, že budeme hľadať princípy Priaznivého vývoja Tu a teraz každý z nás v SEBE, Sebazlepšovaním, Sebaopravovaním :-) 


© Marian Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, apríl 2021

© Andrea Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, apríl 2021