Doplnky výživy (aj) pre bipolárnych pacientov 9.

22.10.2021

Pokračujeme v informáciách o doplnkoch stravy, ktoré sú dôležité nielen pre bipolárnych pacientov, ale pre každého človeka, ktorý má pocit, že je v strese.


Horčík

Horčík je minerál a je základnou súčasťou zdravej výživy. Väčšina ľudí má nedostatok horčíka. Orechy a listová zelená zelenina sú dobrým zdrojom horčíka. Horčík je zvyčajne súčasťou multivitamínového a minerálneho doplnku.

Užívaním jedného z nich môžete získať dostatok horčíka a nemusíte míňať žiadne ďalšie peniaze na ďalšie dopĺňanie horčíka. Môže byť nápomocný pri mnohých zdravotných problémoch, vrátane bolestí hlavy, PMS, vysokého cholesterolu, metabolického syndrómu, ktorý signalizuje začiatok cukrovky, a tiež môže znížiť riziko mozgovej príhody. Metabolizmus horčíka je veľmi dôležitý pre citlivosť na inzulín a reguláciu krvného tlaku a horčík. Nedostatok je bežný u jedincov s cukrovkou. Pozorované asociácie medzi metabolizmom horčíka, cukrovkou a vysokým krvným tlakom zvyšujú pravdepodobnosť, že metabolizmus horčíka môže ovplyvniť ochorenia kardiovaskulárneho systému. Preto je dôležitým doplnkom pre ľudí s bipolárnou poruchou. Pozri napríklad H24® Hydrate Elektrolytický nápoj s pomarančovou príchuťou.

Vitamín B12

Vitamín B12 je základný vo vode rozpustný vitamín, ktorý sa bežne nachádza v rôznych potravinách, ako sú ryby, mäkkýše, mäso a mliečne výrobky. Dennú zásobu vitamínu B12 je možné získať zjedením 150 g kuracích pŕs plus 1 vajíčka uvareného na tvrdo plus 1 šálkou nízkotučného jogurtu alebo 1 šálkou mlieka plus 1 šálkou ovsených vločiek. B12 je nevyhnutný pre normálne fungovanie ľudského mozgu a nervového systému. Hoci je nedostatok B12 vzácny, je mimoriadne vážny. Nedostatok vitamínu B12, dokonca aj na úrovniach len o málo nižších ako je obvyklé, môže spôsobiť únavu, depresiu a slabú pamäť. Nedostatok B12 môže tiež spôsobiť príznaky mánie a psychózy. Avšak suplementácia 2-3 mcg B12 denne prostredníctvom multivitamínového a minerálneho doplnku by malo by stačiť ako prevencia. Jeden expert publikoval výskum, ktorý naznačuje príjem 1 mg denne na liečbu depresie. Výborným doplnkom výživy je rada srvátkových nápojov H24® Formula 1 Sport Proteínový koktail s vanilkovo-smotanovou príchuťou 524gH24® Rebuild Strength Proteínový koktail s čokoládovou príchuťou 1000gH24® Rebuild Endurance Proteínový koktail s vanilkovou príchuťou 1000g.

Nechajte si otestovať hladinu B12, ak ste starší, vegetarián, vegán alebo máte jednoducho strach z nedostatku B12. Neexistuje zatiaľ výskum, ktorý by dokazoval, že jeho nedostatok by mohol spôsobiť symptómy u bipolárnych pacientov. Suplementácia B12 však pomáha ľuďom s bipolárnou poruchou. Určite je dobré prijímať ho v bezpečných množstvách, pretože je užitočný pri depresii a všeobecnej funkcii mozgu. Vitamínový a minerálny komplex pre ženy 60 tbl.Vitamínový a minerálny komplex pre mužov 60 tbl.

Vitamín C

Nedostatok vitamínu C bol pozorovaný u ľudí s bipolárnou poruchou, ale neexistujú žiadne presvedčivé dôkazy, ktoré by naznačovali, že vitamín C môže pomôcť stabilizovať nálady. Existujú však aj ďalšie dôvody, prečo sa uistiť, že máte dostatok vitamín C. Pomáha pri vstrebávaní železa a mnoho ľudí s bipolárnou poruchou je tiež anemických. Môže tiež pomôcť znížiť krvný tlak a zlepšiť krvný obeh. Vážny nedostatok vitamínu C spôsobuje skorbut. Rozhodne potrebujete dennú dávku vitamínu C, ale neexistuje žiadny zvláštny dôvod pre zvýšené dávky pre osoby s bipolárnou poruchou. Vyskúšajte naše skvelé doplnky výživy, Immune Booster Doplnkový nápoj 10 vreciekCollagen Skin Booster Výživový doplnok s jahodovo-citrónovou príchuťou 171gH24® Hydrate Elektrolytický nápoj s pomarančovou príchuťou.

Zinok

Zinok je základný minerál, ktorý hrá vo výžive ľudí dôležitú úlohu. Niektoré z najlepších zdrojov sú červené mäso, ako je hovädzie a jahňacie mäso. Napriek tomu, že veľa ľudí v rozvojových krajinách má nedostatok zinku, v rozvinutých krajinách je priemerný denný príjem zinku v strave dostačujúci. Zinok je však takmer vždy súčasťou obľúbených vitamínov a minerálnych doplnkov. Je však dôležitý pre zlepšenie imunity. Zinok môže byť nápomocný pri depresiách spojených s poruchami príjmu potravy. Doporučujeme tento skvelý doplnok na podporu výživy Cell Activator 90 kapsúl

Je pravda, že všetci potrebujeme zinok ako súčasť svojej každodennej stravy a zinok je spojený s radom výhod pre fyzické zdravie. Väčšina ľudí má však dosť zinok z ich bežnej stravy. Ak nie, vezmite si typický multi-vitamín/minerál komplex pokryje vašu potrebu. Vitamínový a minerálny komplex pre ženy 60 tbl.Vitamínový a minerálny komplex pre mužov 60 tbl.

Probiotiká

Probiotiká dokážu viac než len zlepšiť zdravie vašich čriev. Môžu tiež nepriamo zlepšiť váš mozog.

Výskumy dokazujú, že črevo a mozog sú prepojené, partnerstvo sa nazýva os čreva a mozgu. Tieto dva sú spojené prostredníctvom biochemickej signalizácie medzi nervovým systémom v tráviacom trakte, nazývanom enterický nervový systém, a centrálnym nervovým systémom, ktorý zahŕňa mozog. Primárnym informačným spojením medzi mozgom a črevom je blúdivý nerv, najdlhší nerv v tele.

Črevo sa nazýva "druhý mozog", pretože produkuje mnoho rovnakých neurotransmiterov ako mozog, ako je serotonín, dopamín a kyselina gama-aminomaslová, z ktorých všetky hrajú kľúčovú úlohu pri regulácii nálady. V skutočnosti sa odhaduje, že 90 % serotonínu sa tvorí v tráviacom trakte. Čím zdravší je tráviaci trakt a množstvo dobrých baktérií je väčšie, tým lepšie funguje aj mozog a nervový systém. Okrem potravín, ktoré zlepšujú dobré baktérie, sú veľmi dobrým riešením aj výživové doplnky Microbiotic Max výživový doplnok s vanilkovou príchuťou 20 vreciekMultivlákninový nápoj s jablkovou príchuťou 204gVyvážené výživné jedlo Formula 1 550 g.

V nasledujúcom článku si povieme viac o význame cvičenia pre bipolárnych pacientov, čo samozrejme je dôležité aj pre relatívne zdravých ľudí. Myslíme, že budú užitočné pre každého, kto má záujem zmeniť svoj životný štýl alebo rozmýšľa nad touto možnosťou ako zlepšiť svoje zdravie a stať sa lepšou verziou seba.


Pripojte sa do našej FB skupiny a dozviete sa viachttps://www.facebook.com/groups/lepsiazdravsisvet 


© Andrea Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, október 2021

© Marian Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, október 2021