13 tipov v starostlivosti o pleť

28.02.2022


Vaša pokožka a vlasy môžu vyzerať unavene a mdlo a toto je ideálny čas poskytnúť im dovolenku, ktorú potrebujú. Najdôležitejšie je začať s jednoduchými krokmi, ktoré môžu vytvoriť dobré trvalé návyky.

Ale skôr, než sa podelím o svoje obľúbené tipy, ako si v roku 2021 zabezpečiť zdravú pokožku a vlasy žiariť, rád by som sa podelil o to, prečo je potrebné dodržiavať rutinu starostlivosti o seba.

Prečo dodržiavať rutinu dennej starostlivosti o seba?

Všetci sme v poslednom čase o niečo viac vystresovaní a stres si skutočne môže vybrať daň na našom zdraví a pohode. Stres spúšťa v tele zápal, ktorý spomaľuje váš tráviaci systém. To ovplyvňuje baktérie v čreve, ktoré môžu spôsobiť vzplanutie akné, ekzému, rosacey a psoriázy. Stres tiež vysušuje pokožku kvôli návalu adrenalínu a kortizolu.

Dodržiavanie denného režimu vám môže pomôcť zvládnuť stres a jeho vplyv na vašu celkovú pohodu. Pravidelná starostlivosť o seba vám pomôže udržať vašu pokožku a vlasy pružné, hydratované a zdravé.

Ako sa správne starať o svoju pleť

Pokožka je najväčší orgán v našom tele a je dôležité udržiavať ju hydratovanú a vyživovanú. Dôsledná rutina starostlivosti o pleť nielenže pomôže vašej pokožke vyzerať skvele, ale tiež vám pomôže skvele sa cítiť.

1. Pred umytím tváre si umyte ruky.

Podľa dermatológov sa baktérie, vírusy a alergény prenášajú z končekov prstov na pokožku. Takže predtým, ako sa dotknete svojej tváre, nezabudnite si umyť ruky.

2. Neumývajte si tvár horúcou vodou.

Horúca voda môže podráždiť pokožku a odstrániť z nej prirodzené oleje, ktoré sú nevyhnutné na to, aby zostala zdravá. Na odstránenie čistiacich prostriedkov použite vlažnú vodu.

3. Začnite od základov.

Ako súčasť rutiny starostlivosti o pleť by ste mali mať aspoň tri základné produkty:

  1. Čistiaci prostriedok prispôsobený pre váš konkrétny typ pleti - normálna až suchá alebo normálna mastná.
  2. Hydratačný krém s opaľovacím krémom (SFP) na ochranu pred škodlivými UV lúčmi.
  3. Peeling na exfoliáciu pokožky.

4. Používajte čistiaci prostriedok určený pre váš typ pleti

Použitie čistiaceho prostriedku vhodného pre váš typ pleti môže mať veľký vplyv na to, ako sa vaša pleť cíti a vyzerá. Urobte si z toho rutinné čistenie ráno a večer pred spaním, rovnako ako čistenie zubov.

Vyhnite sa drsným, obyčajným mydlám, ktoré môžu zbaviť vašu pokožku jej prirodzených olejov. Zvoľte radšej jemné čistiace prostriedky: testované dermatológmi a bez sulfátov. Pre suchšiu pokožku vyberte produkty s prísadami, ktoré pomáhajú zmäkčiť a zvlhčiť pokožku, ako je aloe vera a harmanček. Ak je vaša pokožka mastnejšia, vyberte si ingrediencie, ktoré zanechajú pokožku sviežu, ako je šťavnatý pomaranč a grapefruit.

5. Hydratujte svoju pleť denne

Denný hydratačný krém so širokospektrálnym opaľovacím krémom je ideálny na každodenné použitie. Ak máte pocit, že potrebujete extra hydratáciu, pridajte denné sérum pod denný hydratačný krém.

Pri nákupe séra hľadajte produkty s konopným olejom alebo inými kanabionidmi, ktoré sú známe svojimi kondicionačnými vlastnosťami. Konope je známe ako zázračná rastlina, pretože obsahuje fytonutrienty, hydratačné a zvlhčujúce vlastnosti. 

6. Peeling týždenne

Exfoliácia tváre môže odhaliť zdravšiu a žiarivejšiu pleť v priebehu niekoľkých minút. Je dôležité použiť aspoň raz týždenne, pretože pomáha odstraňovať odumreté kožné bunky z povrchu pokožky.

Keď sme mladí, telo sa automaticky zbavuje kože aj v sprche, ale ako starneme, tento proces sa mení a spomaľuje. Tiež pomáha odstraňovať bariéru, ktorá bráni vašim produktom starostlivosti o pleť prenikať a poskytuje vám výhody, ktoré ponúkajú. Manuálna exfoliácia zanecháva pokožku hladšiu a zdravšiu.

Hľadajte produkty, ktoré sú jemné, ale majú silné exfoliačné zložky, ako sú čučoriedky, granátové jablko a bambusové semienka. Tieto typy prísad môžu pomôcť dosiahnuť jemnú a hladkú pokožku bez toho, aby ju poškodili.

7. Dajte si ílovú masku

"Maskovanie" môže byť veľmi prospešné, pokiaľ ide o boj s mastnou pokožkou. Nie je to niečo, čo musíte robiť každý deň, ale raz za týždeň alebo tak môže poskytnúť vašej pokožke úžasné výhody.

Bentonitový íl je môj obľúbený typ ílu, pretože je známy svojimi absorbčnými a tonizačnými vlastnosťami. Odstraňuje mastnotu, nečistoty a odumretú pokožku. To pomáha predchádzať upchávaniu pórov, čo môže v konečnom dôsledku zabrániť vzniku vyrážok. Dobrá ílová maska ​​by mala pomôcť zmenšiť aj vzhľad veľkosti pórov.

8. Pite dostatok vody.

Všetci vieme, že pitná voda je dôležitá pre zdravé telo, ale je tiež životne dôležitá pre zdravie pokožky. Keď je pokožka dostatočne hydratovaná, vyzerá hladko a má žiarivý lesk. Dostaňte sa do rutiny, kde si na svojom pracovisku zriadite kútik, aby ste nezabudli piť vodu.

Tipy na starostlivosť o vlasy

Bez ohľadu na poveternostné podmienky, nezabúdajme na naše vlasy a pokožku hlavy! Tu sú moje najlepšie tipy na správnu starostlivosť o vlasy:

9. Dobre sa vyspite.

Keď ste v pokoji, vaše telo sa obnovuje. Dobrý a regeneračný nočný spánok je potrebný pre syntézu proteínov vo vlasoch a uvoľňovanie enzýmov a rastových hormónov, ktoré sú nevyhnutné pre celkové zdravie vlasov. Snažte sa spať aspoň 8 hodín denne.

10. Dodržiavajte vyváženú a zdravú stravu.

Zdravá strava je kľúčom k zdraviu vašich vlasov. Proteín je nevyhnutný, pretože vaše vlasy sa skladajú z tvrdého proteínu nazývaného keratín, ktorý pomáha vytvárať silu vašich vlasov, pokožky a nechtov. Musíte sa tiež zamerať na stopové minerály, ako je meď, železo, horčík a selén, ako aj na vitamíny E, D a C.

Tieto živiny sú dôležité pri tvorbe keratínu. Ovocie a zelenina bohaté na antioxidanty sú skvelým zdrojom vitamínov, rovnako ako zdravé tuky. Ryby sú tiež skvelou voľbou, pretože omega-3 mastné kyseliny podporujú rast vlasov.

11. Vyberte si správny šampón.

Vyberte si šampón špeciálne pre váš typ vlasov, ktorý vám pomôže posilniť vlasy. Vyberte si jemný šampón a kondicionér, ktoré pomôžu opraviť vlasy a vrátiť ich späť do silného a zdravého stavu.

Vyberte si produkty, ktoré neobsahujú sulfáty a sú klinicky testované na zlepšenie pevnosti vlasov. Pokúste sa vyhnúť výrobkom na chemickej báze, pretože môžu byť škodlivé. Hľadajte šetrnejšie zložky ako Aloe vera, bambucké maslo a mikroproteíny rastlinného pôvodu, ktoré pomôžu zjemniť a posilniť vlasy.

12. Vyživte vlasy častejšie

Dokonca aj v dňoch, keď sa možno neumývate šampónom, ak sú vaše vlasy mokré, použite nejaký kondicionér. Pomôže to uzamknúť v sebe toľko potrebnú vlhkosť. Keď sa voda vyparí, nanešťastie vytiahne vlhkosť z vnútra vlasovej stonky, čo v konečnom dôsledku spôsobí jej vysušenie a oslabenie.

Zvážte týždennú hĺbkovú kondicionačnú kúru, vrátane domácej kúry, ako je táto: 4 polievkové lyžice. kokosového oleja, 2 polievkové lyžice zohriateho čistého medu a jedného malého zmiešaného zrelého avokáda (ak sú vaše vlasy dlhšie, môžete pridať extra kokosový olej) a naneste na vaše čerstvo umyté, uterákom vysušené vlasy. Nasaďte si sprchovú čiapku a pred opláchnutím nechajte pôsobiť približne 20 minút. Je to skvelá alternatíva ku kondicionérom zakúpeným v obchode.

13. Doprajte antioxidanty aj Vašej pokožke a hydratujte ju.

Vplyvy prostredia a starnutie pokožky je žiaľ neúprosné. Nezabudnite svoje telo vyživiť kvalitnými krémami na ruky a telo s antioxidantami ako je aloe vera, bambucké maslo. Takisto pri sprchovaní je dôležité používať kvalitný sprchovací gél s neutrálnym pH, bez parabénov a sulfátov, taký, ktorý pokožku hydratuje a nie vysušuje.

Jar je ideálny čas ako začiatok zdravej rutiny starostlivosti o seba. Trvá to len pár minút a čím viac to robíte, tým to bude jednoduchšie. Uvidíte, že po vykonaní tejto rutiny po dobu niekoľkých týždňov sa vám vaša pokožka a vlasy poďakujú tým, že odhalia svoju žiarivosť.


© Andrea Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk