Vytvorte si plán zdravého životného štýlu!

08.11.2021

Pokiaľ ide o formu a zdravie, k vášmu celkove dobrému pocitu môže prispieť veľa faktorov. Od výživy a odpočinku cez množstvo stresu a práce až po genetiku a ďalšie. A toto je len niekoľko z mnohých vecí, ktoré môžu vaše osobné výsledky ovplyvňovať.

Ak chcete byť zdravší a aktívnejší, je to dlhodobá zmena životného štýlu, ku ktorej musíte smerovať každý deň. Začnite už dnes, zamerajte sa na menšie oblasti každodenného života a skúste zmeniť jeden zvyk denne.

Tu je pár tipov, ktoré vám pomôžu v začiatkoch!

Najdôležitejšia je rovnováha

Čím aktívnejší sme, tým dôležitejšie je pre naše telo zodpovedajúce množstvo živín, aby sme mohli aj naďalej byť tou najlepšou verziou samého seba! To znamená okrem iného dostatočnú hydratáciu a vyvážené jedlá vo vhodnom čase. Skúste si viesť denník, do ktorého si budete zaznamenávať denný príjem živín a každý týždeň si budete robiť poznámky o tom, ako sa cítite.

Spánok je priorita

Kvalitný spánok je kľúčovou súčasťou zdravého a aktívneho životného štýlu. Umožňuje telu odpočívať, regenerovať a zotaviť sa po každodenných činnostiach. Snažte sa spať 6 - 8 hodín a dbajte na správny matrac.

Desiatujte premyslene

Mnohí z nás prežívajú dni vďaka desiatam, ale veľa z nich obsahuje malé množstvo živín a priveľa kalórií! Desiatujte premyslene a zmeňte potraviny na zdravšie verzie vašich obľúbených dobrôt, ktoré uspokoja vaše chute bez pridaných kalórií!

Robte si týždenný prehľad

Je jasné, že moderný život môže byť stresujúci. Urobte si prehľad o tom, čo sa počas vášho týždňa deje a ako trávite čas. Môže vám to pomôcť nájsť skryté nevyužité chvíľky, o ktorých ste dosiaľ nevedeli!

Posúvajte sa k svojim cieľom

V mnohých krajinách je minimálny odporúčaný čas cvičenia 30 minút denne. Ak si chcete zlepšiť formu, musíte si nájsť čas. Vyčleňte si každý deň 45 - 60 minút, keď sa zahrejete, zacvičíte si a vychladnete.

Životný štýl, ktorý vám sadne

Každý človek je iný telesný typ a na cvičenie a zmeny životného štýlu reaguje inak. Vytvorte si plán zdravého a aktívneho životného štýlu na základe toho, čo vás osobne baví. Na cvičenie si vyberte dennú hodinu, ktorá vyhovuje vášmu rozvrhu, a hľadajte spôsoby, ako do každodenného života začleniť dobré osobné rozhodnutia.

Vnímajte svoje emócie

To, ako sami seba vnímame, môže ovplyvniť, koľko máme energie, koľko úsilia sme schopní venovať rôznym činnostiam a aké máme výsledky. Podporte svoje sebavedomie tým, že si spíšete ciele v oblasti zdravia, svoje pocity a každý deň päť pozitívnych vecí sami o sebe. Pomôže vám to zostať pozitívny, pokiaľ ide o dosahovanie cieľov: a to aj v dňoch, keď sa vám plán nepodarí dodržať.

Neporovnávajte sa a nezúfajte

Je prirodzené, že sa porovnávame s ostatnými. Keď sa nechávame inšpirovať pokrokom kamaráta, môže to byť silne motivačné a môže nám to pomôcť na ceste k vlastným cieľom, medzi inšpiráciou a pocitom nedostatočnosti je však tenká hranica. Pamätajte: ste jedinečný človek a váš osobný pokrok je osobný, ale vôľa k činu je dôležitá.


© Andrea Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, november 2021

© Marian Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, november 2021