IMUNITA, má zdravá výživa priaznivý vplyv nielen na autistov? 2. časť

16.04.2020

IMUNITA. Silná a stabilná Imunita. Slovné spojenie, ktoré odznieva v poslednom období veľmi často všade okolo nás.

Prečo práve v tomto období? Prečo sa s touto otázkou nezaoberáme stále rovnako intenzívne ako nevyhnutnou prirodzenosťou našej bytosti ako súčasti Prírody?

Jedna múdrosť Prírody hovorí : "Čo nevyjde zvnútra ľudskej bytosti ako čistota, múdrosť a harmónia, tak to príde zvonka, vo forme lekcie, energetického - informačného ponaučenia pre pozitívny vývoj".

Každý si dokáže odpovedať sám :-) Vždy je možné si uvedomiť príčinnú súvislosť udalostí a vnímať veci z pozitívneho nadhľadu. Je to niekedy náročné.


Asi každého človeka zaujíma, ako zlepšovať svoju imunitu. Prepracúvať sa k stále lepšiemu Zdraviu a Vitalite, Regenerácii, Procesu spomaľovania starnutia, či smerovať k Dlhovekosti, dostatku energie a tým napĺňať zmysel života.

V tomto článku sa budeme snažiť naznačiť na základe našich skúseností, praxe a vedeckých výskumov, čo je veľmi dôležité vo výžive pre imunitu autistov a nielen ich. Čím vieme pozitívne vplývať na zlepšovanie citlivej imunity aj u autistov. Imunity, ktorá býva u autistov väčšinou veľmi citlivá a oslabená.

Autisti často trpia zápalovými procesmi v dôsledku slabej imunity. Sú veľmi precitlivelí. Najviac je vystavené tomuto ohrozeniu tenké črevo, hrubé črevo, jeho sliznica, črevné klky. Na základe našich pozorovaní sa zlepšovala imunita autistov, pokiaľ sa zvyšovala kvalita a nutričná hustota Zdravej, živej a vyváženej výživy, obsahujúcej všetky potrebné zložky vo vzájomne vyváženom pomere.

Vysokokvalitné čisté aminokyseliny, proteíny, tuky, sacharidy, vláknina, fytonutrienty, enzýmy, vitamíny, stopové prvky Rastlinného pôvodu. Zelenina (vynikajúca je napr. rukola, zelená listová zelenina), ovocie, strukoviny, semená, orechy (najmä vlašské), chia semienka, ľanové semienka, živá strava. Všetko vo vyváženom pomere, dlhodobého užívania, disciplinovaná pravidelnosť. Pravidelný pitný režim čistej vody priebežne počas celého dňa :-)

V súčasnosti je potvrdené a vedecké výskumy jednoznačne preukázali, že pre zdravú výživu je nevyhnutne potrebné konzumovať Proteíny rastlinného pôvodu a to v množstve min. 70% z celkového množstva proteínov, ktoré vo výžive prijmeme.


V tejto súvislosti považujeme za potrebné sa podrobnejšie venovať téme vlákniny. Vláknina má mimoriadny význam pre výživu každého človeka. U autistov je tento význam ešte dôležitejší, má dynamickejší vplyv na celý organizmus a jeho pozitívne napredovanie zlepšovania kvality života. Dôvodom je sústavné posilňovanie väčšinou oslabenej imunity. Medzi najkvalitnejšie a najčistejšie zdroje vlákniny patria podľa našich pozorovaní u autistov rastlinného pôvodu určité strukoviny a zelená listová zelenina.

Strukoviny a zelená listová zelenina obsahujú veľmi kvalitnú vlákninu. Majú zvýšený obsah živín, esenciálnych nenasýtených mastných kyselín s krátkym reťazcom. Podpora činnosti pozitívnych baktérií v črevnej flóre. U bežných ľudí ide aj o znižovanie hladiny cholesterolu na prirodzenú a vyváženú hranicu. Znižovanie množstva triglyceridov. Konzumácia tejto vlákniny vytvára nielen u autistu pocit plného žalúdka a sýtosti (...je potrebné pomaly jesť), odďaľuje hlad aj napriek tomu, že človek spotrebuje menej kalórií. Výkyvy nálad spojené s pocitom hladu u autistov sa prijímaním tejto výživy eliminujú.

Veľmi významná je u vlákniny funkcia podpory dobrých baktérií, ktoré napomáhajú v procese vstrebávania živín. Potláčanie zlých baktérií a ich toxických produktov. Nižšia hladina glukózy a zvýšená citlivosť inzulínu. Pomalšie využívanie glykogénu v pečeni, odďaľuje pocit hladu a znižuje prísun kalórii.

Tieto druhy prírodnej vlákniny majú najlepší zdroj tzv. rezistentnej vlákniny. Je dôležité zlepšovať trávenie rezistentného škrobu, pretože sa tým zlepšuje trávenie kalórií. Jednoducho povedané, čistí nám črevá ako kvalitná metla. V praxi je to vo výžive napr. čierna fazuľa, veľká severná fazuľa, biela fazuľa, červená fazuľa, šošovica, Edamame (sójové zelené struky) a sója. Zo zeleniny ako sme už uviedli je výborná rukola, zelená listová zelenina. Dôležité je však aj vedieť ako pripraviť tieto potraviny, spôsob prípravy je mnohokrát zásadný. Ktorá časť rastliny sa má použiť, ako ju pripraviť na podávanie a na aký význam, čo sledujeme :-)

Na zemi existujú aj tzv. SUPERSTRUKOVINY, ktoré väčšinou pestujú farmári vo veľmi čistých Prírodných oblastiach. Svoje "know-how" pestovania si chránia, pretože ich plody sú vstupnou surovinou ako súčasť mimoriadne kvalitných výživových doplnkov aj ako náhrada vyváženého jedla. Bolo preukázané dlhodobými výskumami, kde sa skúmali viaceré národnosti na Zemi, že tieto superstrukoviny majú priamy vplyv na dĺžku života ľudí.


V súčasnosti existujú mimoriadne čisté doplnky výživy na Prírodnej báze, o ktorých sme už písali v predchádzajúcich článkoch. V našom prípade konkrétne pomohla výrazne nielen u bežných ľudí ale aj vo výžive autistu vláknina - produkt firmy Herbalife Nutrition s názvom VLÁKNINA A BYLINKY. Je to naša vlastná skúsenosť. Tento produkt sa užíval konkrétne v tabletkách - 3 krát denne 1 až 2 tabletky vždy pred jedlom zhruba 10 minút, zapiť vlažnou vodou. Pri dvojmesačnom každodennom užívaní sa u autistu stabilizovalo vyprázdňovanie na pravidelné 1 až 2 krát denne. Prestali bolesti brucha, zápchy a hnačky. Vitalita trávenia sa výrazne zlepšila. Imunita sa zosilnela tak, že prestal byť zahlienený a chronické prechladnutie zmizlo :-)

Zdôrazňujeme, že vyššie uvedený výživový doplnok je podľa konkrétnych skúseností a podľa našich skúseností aj pre autistov je skutočne mimoriadny. Dosiahli sme s ním výborné výsledky nielen u dospelých a detí, ktorí nemali poruchy autistického spektra. Okrem iných obsahuje aj veľmi dôležitú látku INULIN.


Prečo je Inulin veľmi dôležitý pre výživu autistov?

Inulin je polymer zostavený až zo 60-ich molekúl fruktózy, ktoré sú vzájomne prepojené ako články reťaze. Zjednodušene môžeme povedať, že črevné "dobré" baktérie, ktoré bývajú veľmi oslabené u autistov spôsobujú kvasenie inulínu a vytvárajú dôležité mastné kyseliny s krátkym reťazcom (SCFA). Laboratórium Kalifornského technologického inštitútu už v roku 2011 uverejnila dôkazy a názorné príklady toho, ako črevná mikroflóra dokáže ovplyvniť autoimunitné ochorenie. Bolo preukázané, že konkrétne druhy pozitívnych baktérií v hrubom čreve majú priamy vplyv na elimináciu ochorení centrálnej nervovej sústavy.

Spomínané mastné kyseliny s krátkym reťazcom (SCFA) chránia črevné tkanivo pred zápalom a môžeme si z nich zobrať vzácnu energiu. Inulin sa nachádza v cibuľovinách, cesnaku a topinamburoch. 

Pravidelná konzumácia topinamburov a batátov v našich pozorovaniach priniesla veľmi pozoruhodné výsledky vo výžive autistov. Veľký pozitívny posun vo vitalite, imunite a mozgovej aktivite. 

Jeden z príkladov výživy autistu v praxi : zeleninový šalát s rukolou a cibuľou s pridaným dresingom z kefíru a olivového oleja, cesnaku, ktorý bol u autistu veľmi obľúbený.


Inulin obsahujú práve kvalitné a čisté rastlinné zdroje vlákniny. Inulin nám pomáha v rámci posilňovania imunity práve v tom, že reakcie nášho imunitného systému na vírusy, parazity, či infekcie sú harmonickejšie, stabilnejšie, efektívnejšie.

Čo to znamená?

Reakcie organizmu sú "jemnejšie", napr. nemáme rýchlo vysoké teploty a dlhodobo horúčky. Imunitný systém pracuje tak, že "nevyšťaví" rýchlo sám seba a telo pri obranných operáciách. Obranné formácie a operácie sú pre nás a náš organizmus znesiteľnejšie. Imunita je nielen silnejšia, ale aj stabilnejšia, má schopnosť efektívnejšie a dlhodobo odolávať napadnutiu a prekonať ho s menším vynaložením energie :-)

Tu je na mieste zdôrazniť, že tak ako každý človek aj každý autista je individualita. Má svoje špecifiká. Aj vo výžive. V minulých článkoch sme písali, že podľa pozorovaní pre autistov nie sú vhodné výrobky z bielej múky, kazeín z mlieka.

Je však veľmi dôležité si vo výžive autistov uvedomiť dve zásadné kritériá :

  1. Kvalita, vyváženosť a nutričná hustota výživy.
  2. A súčasne chronobiológia vo výžive a cirkadiánne rytmy, ktoré veda preukazuje. Medzi týmito dvomi kritériami taktiež musí existovať rovnováha. Vyváženosť. Platí to pri ľudských bytostiach všetkých a u autistov obzvlášť. Je potrebné vedieť čo je zdravé a výživné, ale aj v akom vzájomnom pomere a vyváženosti konzumovať a súčasne kedy a prečo :-)

Vzájomné pomery výživných látok a živín v jedle sú kľúčové. CELISTVOSŤ. A v tomto sme ako ľudia ešte stále trošku leniví, pretože je to naozaj veda :-) Byť rodičom autistu je skutočne umením života. To je úloha, ktorej sa je potrebné dôstojne zhostiť :-) Celoživotné štúdium a práca na sebe.


Ako dosiahnuť v praxi najefektívnejšie vyváženosť a vysokú nutričnú hodnotu výživy autistov?

Čas je vzácna energia. Jej využitie v živote je potrebné múdro zvažovať. Ide teda aj o čas potrebný pre prípravu vysokokvalitného vyváženého jedla včas a vtedy, keď je to potrebné. My máme veľmi pozitívne skúsenosti nasledovné. Preto máme na Zemi výživové produkty a doplnky výživy, ktoré garantujú jednak nutričnú hustotu ale aj vzájomnú vyváženosť živín a celistvosť zdravej výživy. Ako príklad môžeme uviesť koktaily Výživného jedla.

Príkladom z našej praxe je Výživné jedlo Formula 1 Herbalife Nutrition s príchuťou malín a bielej čokolády :-) Je to veľmi chutný, lahodný koktail, ktorý užívame aj my pravidelne spolu s našim synom. Aj so synom konzumujeme Koktaily ako výživné jedlo rôznych príchutí dlhodobo. Syn si pochutnáva s radosťou na výživných koktailoch pravidelne už od 4. roku svojho života, samozrejme aj s možnosťou doplnenia ďalších raňajok. Tieto raňajky mu dodajú komplex vitamínov, minerálov a vyváženú zmes makroživín, kompletná vyvážená výživy všetkého potrebného pre telo :-).

Podrobnejšie sa budeme venovať tomuto výživnému komplexnému jedlu v ďalšej časti...


... žiaľ, podľa našich skúseností je to tak u väčšiny mladých matiek ... ani nevedia, že škodia svojim deťom tým, čo im dávajú konzumovať. Sú negatívne naladené. Pozitívne však je, že stále prichádzajú Nové priaznivé príklady mamičiek, ktoré sa prekonávajú v praxi :-) a zlepšujú sa ...

Áno, máme skúsenosti, že v praxi niektorí ľudia často namietajú : "Čo zmôže zdravá a vyvážená výživa pomôcť, keď na naše hlavy každý deň padajú postreky z atmosféry rôznymi chemikáliami, Chemtrails, Haarp? a pod". Je možné sa o tom dočítať kdekoľvek v médiách. Nuž, je mnoho nepriamych a rôznych dôkazov uvádzaných na túto tému.

Napríklad : v roku 2015 napísal americký vedec J. Marvin Herdon rozsiahlu úvahu na túto tému v Medzinárodnom časopise pre prieskum životného prostredia a zdravia verejnosti. Snahy o "blahosklonnú" geoinžiniersku činnosť a reguláciu počasia sa realizujú na Zemi pod rôznymi pláštikmi od polovice 20. storočia. Niet preto divu, že vedci konštatovali, že Planéta Zem v súčasnosti neposkytuje nutričnú silu potravín ani 80 % z toho, čo pred 50 rokmi.

Práve preto sú v súčasnosti dôležité čisté doplnky výživy nevyhnutnosťou, nielen možnosťou. A vyvážená výživa umením, ktoré človek úplne sám nedokáže dosiahnuť bez vysokokvalitnej nutričnej pomoci na všetkých úrovniach.


Myslíte si, že nám pomôže nadávať? Alebo stále kritizovať? Upozorňovať na niečo stále dookola a nič pritom neurobiť so sebou?

Nič iné nezostáva nám ľuďom len zvyšovať svoju na všetkých úrovniach Čistotu a Imunitu, Zdravie, Vitalitu na prvom mieste Zdravou a vyváženou výživou. To je základný kameň. To je pozitívna cesta, vždy pracovať na sebe :-). Pretože Príroda a Planéta Zem majú ako bytosti a obrie živé systémy Vedomie podstatne frekvenčne VYŠŠIE než bežní ľudia a samy nás upozorňujú na chyby. Inač si vedia poradiť aj bez nás. Buďme ako ľudia ich harmonickou súčasťou, ktorá na nich neparazituje :-) Oni to ocenia a podajú nám vždy pomocnú ruku.

Vždy je možné poradiť. Nikdy nie je pozde začať s pozitívnou zmenou. Tu a teraz. Na prvom mieste je vždy Zdravie, Imunita, Vitalita, Zdravá, Živá a čo najviac vyvážená výživa. Výživové doplnky v súčasnosti už nie sú možnosťou ale nevyhnutnosťou. Sme tu pre vás :-). Nenechajme sa zahltiť mnohými informáciami, ktoré sú negatívneho charakteru.


© Andrea & Marian Svinčiak, www.viacenergieprezivot.sk, apríl 2020