Ako si zlepšiť náladu?

03.09.2020

Žijeme v rýchlo sa meniacom svete, ktorý sa môže zdať stresujúci. Je dôležité starať sa o svoju duševnú a fyzickú pohodu, aby sme zvládali každodenné úlohy a staroslivosť o seba.

Vyskúšajte týchto top desať zlepšovačov nálady, ktoré vám pomôžu efektívnejšie zvládať stresové situácie:

  1. Dôsledný pitný režim. Bunky a teda aj naše telo potrebuje pre zlepšenie nálady dostatok tekutín a v tomto prípade je najlepším riešením doplniť vodu elektrolytmi (minerálmi horčík, vápnik, sodík, draslík a vitamínmi skupiny B a C), ktoré pomáhajú nášmu telu zlepšiť funkcie mozgu a buniek.
  2. Namiesto kávy si doprajte kvalitný čaj. Kofeín je perfektným adaptogénom pre zvládanie každodenných úloh. Jedna až dve šálky kvalitnej kávy denne neuškodí. Ak však máte problémy s trávením, žalúdočné vredy alebo iné ťažkosti, ktoré neznesú kávový kofeín, doprajte si radšej kvalitný zelený čaj s fytoživinami.
  3. Doprajte si zdravú sladkosť. Bunky potrebujú na zlepšenie náladu dostatok glukózy a vitamíny skupiny B. Doprajte si desiatu alebo olovrant, ktorá má dostatok živín, ale nie je príliš kalorická. Vieme navrhnúť alternatívy pre zdravé sladkosti. Zdravou možnosťou je hrsť orechov s pár kúskami ovocia. 
  4. Hlboké brušné dýchanie. Precvičte si uvedomelé dýchanie cez nos, vťahujte vzduch do brucha, nechajte ho roztiahnuť sa a potom ústami vydýchnite. Či už ste v práci alebo trávite náročný deň v pokluse, 5-10 vedomých vdychov môže upokojiť vašu myseľ a zároveň vám poskytnúť prestávku pre zlepšenie nálady.
  5. Doprajte si prestávku na strečing. Namiesto prestávky na kávu skúste strečing. Jednoduché pohyby počas dňa môžu osviežiť myseľ a uvoľniť svalové napätie. Priamo z pohodlia kancelárskej stoličky môžete robiť jednoduché otáčanie krkom a trochu si ponaťahovať paže, doma alebo kdekoľvek ste!
  6. Buďte organizovaní nech ste kdekoľvek. Zlepšovanie nálady začína zmiernením intenzity stresu. Nájdite si čas pre seba vo svojom programe: nech ste kdekoľvek. Každý deň, počas ktorého venujte pár pokojných minút tomu, aby ste si veci zorganizovali, môže viesť k celkovo lepšej nálade. Stanovte si priority.
  7. Vyskúšajte koordinačné cvičenia. Lepšie zdravie vplýva na vaše telo a mozog. Cvičenie, ktoré súčasne zapojí hornú aj dolnú časť tela, ako napríklad výpady pri stláčaní ramien, vaše cvičenie urýchli a posilní mozog! Pri najbližšom cvičení si vyskúšajte niekoľko pohybov, ktoré sú náročnejšie na koordináciu.
  8. Často sa usmievajte. Vaše telo uvoľňuje v rôznych situáciách endorfiny, napríklad vždy, keď ste veľmi rozrušení! Smiech môže zvýšiť uvoľňovanie endorfínov (Manninen et al. , 2017) [i]. Každý deň určitý čas venujte tomu, že sa budete vedome usmievať na ľudí. Môže to viesť k zlepšeniu nálady a zároveň si precvičíte tvárové svaly! Váš úsmev môže tiež zlepšiť náladu iných ľudí, pretože vám pravdepodobne úsmev opätujú!
  9. Choďte na prechádzku. Myslíte si, že dvoj-minútová prechádzka nemôže ovplyvniť vašu náladu alebo vaše zdravie? Zamyslite sa nad tým! Rýchla prechádzka, aj keď je to iba pár minút, nemôže uškodiť. Aj keď máte len pár minút, urobte si čas na svižnú prechádzku. Možno sa vám podariť znížiť stres tým, že urobíte niečo iné (napríklad vyjdite von, ak je to možné). Pokúste sa počas dňa chodiť najmenej 30 minút.
  10. Doprajte svojej pokožke tréning. Kvalitné výrobky pre starostlivosť o pleť môžu pozitívne ovplyvniť váš vzhľad. Keď budete venovať trochu viac času vášmu vzhľadu, môže vám to pomôcť cítiť sa istejšie. Doprajte si doma dvoj-minútovku na exfoliáciu tváre obľúbeným peelingom a masážnym krémom na tvár. Masáž tváre s vašimi obľúbenými výrobkami je tým úplne najjednoduchším cvičením!
  11. Vyskúšajte vysokointenzívny intervalový tréning. Rýchle intervalové cvičenie môže zvýšiť vašu energetickú hladinu uvoľnením endorfínov do krvného obehu. Vyskúšajte tento jednoduchý postup:
  • Poskoky (30 sekúnd)
  • Drepy (30 sekúnd)
  • Kliky (30 sekúnd)
  • Brušné cviky (30 sekúnd)

Zmena životného týlu  je otázkou voľby.